OGLAS
Vrijeme objave: 15.06.21 @ 08:11
OGLAS

Na dnevnom redu današnje sjednice Zastupničkog doma Parlamenta BiH je razmatranje inicijative Edite Đapo (SBB) za izmjenu Zakona o osnovama sigurnosti prometa na putevima u BiH. Svrha je dopuna prekršajnim odredbama u vezi s nasilničkim ponašanjem u prometu.

OGLAS

Đapo smatra da bi od velike važnosti bilo ukoliko bi se ovaj zakon nadopunio odredbama koje reguliraju nasilničko ponašanje u prometu, a koje već postoje u Zakonu o sigurnosti prometa na putevima Republike Srpske, prenosi Klix.ba.

Prolazak kroz crveno i vožnja na jednom točku

OGLAS

Te odredbe u RS-u definiraju nasilničko ponašanje vozača kao “ponašanje vozača motornog vozila koje je u gruboj suprotnosti sa prometnim pravilima, odnosno prilikom koga vozač ne pokazuie obzir prema sigurnosti ostalih sudionika u prometu”.

OGLAS

U entitetskom zakonu to se naročito odnosi na situacije kada se kreće brzinom koja je veća od dozvoljene za više od 50 km/h u naselju i 80 izvan naselja, kada vozi motocikl na jednom točku, vozilom prijeđe kroz raskrsnicu, kada mu je to svjetlosnim signalom zabranjeno te pretiče kolonu i pri tome se kreće brzinom koja je veća od dozvoljene za više od 80 KM/h.

OGLAS

S obzirom na to da skoro svakodnevno svjedočimo opasnoj i nesavjesnoj vožnji na bh. putevima, čini se da bi ovaj zakon mogao biti stepenica više ka boljoj sigurnosti u prometu.

Đapo u inicijativi navodi da je u Zakonu potrebno propisati i kaznenu odredbu u vezi s ovim prekršajem.

Inicijativom je predviđeno da se zadužuju Vijeća ministara i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH da najkasnije u roku od tri mjeseca upute Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na putevima u BiH.

Prebrza vožnja, alkohol i opijati

Đapo u obrazloženju navodi da Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) procjenjuje da oko 1,35 ljudi pogine svake godine u prometnim nesrećama i da su vodeći uzrok smrti za osobe od 5 do 29 godina.

“BiH prednjači po broju poginulih u prometnin nesrećama, s obzirom na to da statistike govore da više od 400 ljudi pogine tijekom godine. Stanje u našoj državi je gore nego u drugim zemljama regiona, a posebno u odnosu na Srbiju i Hrvatsku. Do fatalnih prometnih nesreća najčešće dolazi zbog prebrze vožnje, zbog vožnje pod utjecajem alkohola ili opijata, nekorištenja sigunosnih pojaseva, dječjih sjedalica, neispravnih vozila te nesigurnih puteva. Više od polovine svih smrtnih slučajeva u nesrećama otpada na ugrožene sudionike u prometu – pješake, bicikliste i motocikliste”, navodi Đapo u inicijativi.

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM