Građane u Hrvatskoj su pozvali na pažnju prilikom provjere točnosti pravopisa, gramatike i adrese pošiljatelja te ih potaknuli da odmah obavijeste svoju banku i policiju u slučaju sumnje na prevaru.
Hrvatska udruga banaka i hrvatska policija upozorile su danas na novi val online prevara koji se brzo širi među građanima. Policijska uprava splitsko-dalmatinska tako istražuje novi slučaj “phishinga” nakon što je 52-godišnjak prijavio da ga je nepoznata osoba kontaktirala telefonski, predstavljajući se kao agent za trgovanje kriptovalutama. Osoba mu je obećala zaradu i zatražila instalaciju aplikacije kako bi mu uplatila novac. Nakon instalacije, žrtva je otkrila da su joj s računa skinuti 1200 eura.
U Dubrovniku se dogodila druga prevara, gdje je 19-godišnjakinja, nakon kupnje preko PayPala, primila SMS s poveznicom za ažuriranje adrese dostave. Na krivotvorenoj internetskoj stranici potvrdila je autorizaciju, a odmah zatim primijetila da joj je s računa nestalo 871.35 eura. Policija je pokrenula istragu, upozoravajući građane da budu oprezni sa SMS porukama koje traže unos podataka. Kriminalistička istraživanja su u tijeku u oba slučaja, a apeliraju na javnost da budu oprezni kako bi zaštitili svoje osobne i financijske podatke.
Hrvatska udruga banaka također je izvijestila o aktivnoj kampanji krađe identiteta putem SMS-a, gdje se kriminalci lažno predstavljaju u ime Hrvatske pošte. Poruke obavještavaju o nemogućnosti dostave paketa i nude poveznicu koja vodi na lažne internetske stranice. Cilj je doći do osjetljivih podataka, poput korisničkih imena, zaporki, brojeva tokena te informacija o karticama. Udruga je naglasila da dostavne službe nikada ne traže broj bankovne kartice putem SMS-a.
Građane su pozvali na pažnju prilikom provjere točnosti pravopisa, gramatike i adrese pošiljatelja te ih potaknuli da odmah obavijeste svoju banku i policiju u slučaju sumnje na prevaru.
– Pokušaji prevara najčešće se odvijaju putem SMS poruka i lažnih internetskih stranica, a sve je popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim korištenjem vizualnog identiteta Hrvatske pošte.
U navedenim lažnim porukama najčešće se navodi lažna obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija te se u takvim porukama nudi i poveznica koja vodi na zlonamjerne prijevarne servise koji vrlo često izgledaju uvjerljivo te se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava prevare traži upisivanje osjetljivih podataka. Dostavne službe putem SMS poruka od korisnika nikad ne traže broj bankovne kartice.
Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja (koji se nalazi na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist.
Važno je pažljivo provjeriti točnost pravopisa i gramatike te usporediti adresu pošiljatelja s prethodnim stvarnim porukama pošiljatelja, a u slučaju sumnje na prevaru odmah o tome obavijestiti svoju banku i policiju – upozorili su.