OGLAS
Vrijeme objave: 07.04.24 @ 07:34
OGLAS

Istražitelji Odjela za borbu protiv cyber kriminala Bavarske prikupili su dokaze protiv međunarodne bande cyber kriminalaca na osnovu kojih je podignuta i optužnica, a suđenje počinje narednog tjedna, pišu Nezavisne novine.

OGLAS

Naime, vođa ove kriminalne grupe bio je 45-godišnjak koji je vodio operacija preko nekoliko internetskih platformi i call centara, od kojih je jedan bio stacioniran i u Sarajevu. Ova grupa je ciljala uglavnom privatne investitore iz Europe koristeći online platforme za trgovinu, a samo jedan od pripadnika ove kriminalne organizacije, državljanin Izraela (38) uspio je da od 350 investitora izvuče 8,5 milijuna eura. On je u jednom trenutku bio i menadžer call centra u Sarajevu.

Istražitelji, na temelju dokaza koje su prikupili, procjenjuju da je ukupna šteta nanesena investitorima širom svijeta preko 100 milijuna eura. Vođa ove kriminalne grupe uhićen je na Filipinima, dok su sa njim optuženi pomenuti Izraelac (38) te Bugarin (32). Oni su pored Sarajeva, imali call centre u Bugarskoj, Srbiji, Gruziji i još nekoliko zemalja. U samom centru čitave prevare su call centri koji se popularno nazivaju “boiler rooms”. Riječ je o mjestima gdje zaposleni rade pod nevjerojatnim pritiskom, a obično kada se tek zaposle, nemaju predstavu o kakvim call centrima se radi. U ovakvim vrstama kriminalnih radnji, cyber kriminalci “navuku” građane da prvo kliknu na primamljive online reklame, kojima poznata osoba nerijetko daju kredibilitet.

OGLAS

Pritisak službenika call centra je nevjerojatan, oni moraju telefonom ili mailom da uvjere potencijalne investitore da prvo ulože inicijalnu, skromnu sumu, od recimo 250 dolara, ali se kasnije te cifre povećavaju. I dok ti investitori misle da zarađuju dan za danom, kada žele unovčiti, shvate da novca jednostavno nema. Klijent misli da zarađuje pravi profit. Sve to djeluje prilično vjerodostojno i legitimno. Posljednje dvije godine ovoj grupi se u potpunosti posvetio njemački viši tužitelj Nino Goldbek. 

OGLAS

Goldbek je posljednje dvije godine proveo putujući regijom, gdje je bio prisutan upadima u call centre u Albaniji, Bugarskoj, Srbiji, Kosovu, gdje je ujedno bio i jedan od najvećih call centara, gdje je radilo čak 400 ljudi. Posao ljudi u call centrima je da kontaktiraju one koji se uloguju na neke od brojnih web stranica, sa imenima poput “Zoomtrader” ili “Option888”, te zamole od tih potencijalnih klijenata da ulože relativno malu sumu novca, obećavajući im brz i jednostavan profit.

OGLAS

Kada klijent “zagrize”, onda ih predaju u nadležnost iskusnijih agenata, koji se predstavljaju kao “investicijski savjetnici” i koji su uvježbani da koriste psihološke manipulativne tehnike. Klijenti su zavedeni da vjeruju da je njihov novac uložen u kriptovalute, dionice, obveznice. Profiti i gubici se generiraju na web stranici po potrebi, bez obzira na “stvarna” tržišta. Neki od trikova su toliko uvjerljivi da neki investitori tj. klijenti i ne shvaćaju da su izgubili novac i da su prevareni, već prosto vjeruju da nisu imali sreće pri trgovanju na tržištu.

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM