Vrijeme objave: 28.02.22 @ 20:45

Uskotračna pruga Lašva-Travnik izgrađena je i puštena u promet 26. listopada 1893.godine, od Travnika do Bugojna 14. listopada 1894. godine, a od Donjeg Vakufa do Jajca 1. svibnja 1895. godine. Pruga od Bugojna do Gornjeg Vakufa izgrađena je i puštena u promet 3. listopada 1945. godine. 28. svibnja 1972. godine ukinuta je pruga Donji Vakuf – Bugojno – Gornji Vakuf.

1. lipnja 1975. godine ukinute su pruge Lašva – Travnik – Donji Vakuf i Donji Vakuf – Jajce.

Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom. Uskotračnim prugama su se koristile parne lokomotive koje su kao pogonsko gorivo koristile ugalj. Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom “ćiro”. Pojavom modernih lokomotiva “ćiro” se koristio samo kao turistička atrakcija.

Željeznica je u Travnik dovela neke potpuno nove navike u grad, lakše se putovalo, a trgovina je ponudila mnogo više. Istu tu željeznicu okrivljuju da je 1903. godine izazvala veliki požar. Većinom drvene kuće u donjem dijelu grada i prema tvrđavi su u potpunosti izgorjele.

blaz750x200
Oglasi
LM