Nekadašnja vremena u kojima je Kreševo nosilo neslavan predznak prometnog „slijepog crijeva“ daleko su iza ove srednjobosanske općine. Uz regionalnu prometnicu R 443 koja ih povezuje s Kiseljakom, Kreševo je putem preko Han Ivice povezano i s Lepenicom i izlazom na autocestu što im je značajno skratilo i put prema Sarajevu, a cestom preko Tarčina čiji su završetak priželjkivali godinama, dobili su i alternativni put prema jugu kojeg naročito vole turisti i zaljubljenici u prirodu.
Iako je prometnica koja im je omogućila izlaz na autocestu za investitore i gospodarstvenike prioritetna, Kreševljacima je najvažniji putni pravac ostala cesta koji ih povezuje s Kiseljakom, kaže Renato Pejak, načelnik Kreševa. Na jednoj od dionica ove prometnice od Tomića do Resnika gradi se nova cesta koja bi trebala biti završena do kraja mjeseca.
„Ovaj za našu putnu infrastrukturu trenutačno najvažniji projekt podijeljen je u dvije faze. Prva je izgradnja dionice od Tomića do Komara u duljini 2 350 metara i vrijedna je 2,4 milijuna. Druga dionica od Komara do Resnika puno je kraća, ali ona uključuje i gradnju mosta na ulazu u Kreševo, regulaciju korita rijeke Kreševke na ovoj dionici te izgradnju nogostupa od Gospinog kipa do ćilimare. Druga faza vrijedna je oko milijun KM, a cjelokupan projekt kojeg financiraju Ceste Federacije BiH vrijedan je oko 3,5 milijuna KM“, pojašnjava načelnik općine Kreševo Renato Pejak prenosi artinfo.ba.
Ova općina iako raspolaže skromnim proračunom, uspjela je iz sredstava ostvarenog suficira iz 2022. i 2023. godine vlastitim sredstvima obnoviti dionicu Drmaći- Ramići vrijednu 250 tisuća KM. „Od ostalih projekata putne infrastrukture izdvojio bi gradnju nove trase ceste Crnički Kamenik -Deževice, a u zadnjim mjesec dana od resornih federalnih ministarstava, prostornog uređenja i financija dobili smo sredstva i za gradnju ceste prema Dusini. Obnavljat ćemo i dotrajalu dionici Kreševo- Kotarac- Lipa- Gajice kojom ćemo osigurati, među ostali i kvalitetniji pristup ovoj u svijetu moto sporta prepoznatljivoj destinaciji u regiji“, kaže načelnik Kreševa Renato Pejak.
Uz za Kreševljake oduvijek najvažniju prometnicu koja ih povezuje s Kiseljakom te onu preko Han Ivice koju zbog izlaza na autocestu preferiraju gospodarstvenici i investitori, ni put Kreševo- Tarčin kao dugogodišnji san mnogih Kreševljaka koji je dosanjan 2019. asfaltiranjem kompletne dionice, nije nakon izgradnje autoceste izgubio smisao. Kao alternativu rado ga biraju motociklisti, lovci ali i zaljubljenici u prirodu, ukratko ljudi koji nikamo ne žure, a dok putuju žele uživati u prirodni i lijepom krajoliku. Više je dakle putova koji vode Kreševa, svatko za sebe bira onaj koji mu najviše odgovara, a općinske vlasti Kreševa trude se svaki od njih učiniti sigurnim i pouzdanim za putovanje.