Sedam godina od početka gradnje, Crna Gora je jučer otvorila prvu dionicu svoje prve autoceste koja će, kada bude završena, povezati Podgoricu sa sjeverom te države i granicom sa Srbijom. Četrdeset jedan kilometar autoceste stajao je gotovo milijardu eura, a u sedam godina njegove izgradnje promijenile su se četiri crnogorske vlade i završetak radova pet puta je odgađan.
Izvođač radova bila je kineska kompanija China Road & Bridge Corporation (CRBC), ista ona koja je gradila Pelješki most u Hrvatskoj. Otvarajući autocestu, crnogorski premijer Dritan Abazović kazao je da “sedam godina od početka izgradnje Crna Gora ne otvara samo put već i perspektivu za njezinu budućnost”. ,,Autoput je početak trajnog spajanja Crne Gore sa svijetom. Vrleti crnogorskog krša sjedinit će se s plodnom ravnicom, Podgoricu sa sjeverom države, Crnu Goru s Europom”, rekao je Abazović. Autocesta ima 20 mostova ili 15 posto ukupne dužine, 16 dvocijevnih tunela i četiri petlje. Na složenost trase utječe i činjenica da će budući vozači iz pravca Podgorice putovanje počinjati na 60 metara nadmorske visine te će ubrzo doći u planinski dio i na nadmorsku visinu od 1100 metara.
Autocesta je otvorena povodom 13. srpnja, Dana državnosti, a vrpcu je presjekao premijer Dritan Abazović. Prvi putnici proći će autocestom u četvrtak i prvih sedam dana vožnja će biti besplatna, a poslije će cestarina iznositi 3.5 eura.Procjena stručnjaka je da će to biti najskuplja autocesta u Europi po cijeni izgradnje kilometra.
Ovo je tek prva, ali najzahtjevnija dionica autoceste čija ukupna dužina u konačnici treba iznositi oko 160 kilometara. Još se ne zna kada će početi izgradnja nastavka autoceste koja će ići prema crnogorskoj obali.