Nakon Zeničke obilaznice koja je bila specifična po strukturi terena i položaju autoputa, jedni od najkompleksnijih radova na nastavku gradnje autoceste kroz BiH prema sjeveru trenutno se izvode na dionici Nemila – Poprikuše. Radi se o dionici dužine 5,5 kilometara od čega je čak 3,65 kilometara tunela Golubinja.
Ekipa portala Klix.ba obišla je gradilište gdje radove izvodi turski Cengiz Insaat te su razgovarali i sa šefom projekta Reufom Kadrićem koji je kazao da će dionica biti završena u roku, kako je planirano, do lipnja 2024. godine kada će biti otvoreno dodatnih 20 kilometara autoceste.
“Tunel Golubinja se nalazi na kritičkom putu i završetak radova će zavisiti od geologije terena u tunelu. Krenuli smo ranije jer smo znali da je geologija najteža do sada u tunelu na Koridoru 5C, a ovo je ujedno i najduži tunel, poslije tunela Prenj, koji će dosta kasnije biti napravljen. Ovo će u jednom trenutku biti najduži tunel na Koridoru 5C. Ako sve bude teklo planiranom dinamikom završetak očekujemo do lipnja 2024. godine”, kazao nam je Kadrić.
U tunelu je i s jedne i s druge strane probijeno po 400 metara tunela u obje cijevi dok je s jedne strane urađena i sekundarna obloga.
Isključenje je planirano u naselju Nemila, dok je prvo odmaralište i benzinska crpka od Tarčina planirana ustvari u na petlji i odmaralištu kod isključenja/uključenja za Željezno Polje.
Osim tunela, dionicu čine još i mostovi i vijadukti te oko jednog kilometra trase.
“Ovo će biti prvo odmaralište kojem će biti moguć pristup s obje trase, gradit će se i kružni prijelaz s priključkom na M-17, kontrolni centar i vatrogasna stanica kao i, naravno, naplatne kućice”, dodaje Mušija.
Istakao je da u sklopu gradnje Koridora realiziraju i broje projekte iz prijateljskog okruženja koji se odnose na ovoj dionici na rekonstrukcije lokalnih i izgradnjom novih cesta i mostova za mjesta koja se nalaze pored trase Koridora 5C.
Uz sve radove uređuje se i korito rijeke Bosne što će predstavljati dodatnu sigurnost građana u smislu zaštite od poplava, ali i uređenja trase i obaloutvrda gdje se izvršavaju radovi na rijeci Bosni.
Svakodnevno je angažovano više od 300 radnika koji rade u jednoj smjeni dok u tunelima rade 24 sata dnevno kako bi autoput čim prije bio sigurno i uspješno završen za odvijanje prometa.