Riječ je o poslu od 800 milijuna KM i jednom od najvećih natječaja koje su raspisale „Autoceste“.
Pomjeren je rok za zatvaranje međunarodnog natječaja za izbor izvođača radova za izgradnju tunela Prenj, najsloženijeg građevinskog pothvata i ključne dionice za cijeli Koridor 5C, piše “Avaz”.
Mnogo pitanja
Ova državna firma raspisala je natječaj za gradnju tunela 8. srpnja, a rok za dostavljanje ponuda najprije je bio 5. rujan. Međutim, zbog složenosti projekta firme su tražile produženje roka do 19. rujna.
Prema saznanjima Avaza, čak 196 firmi pokazalo je zanimanje za ovim projektom i natječajnom dokumentacijom, a više od 50 pitanja odnosilo se na pojašnjenja.
Inače, riječ je o poslu teškom čak 800 milijuna KM i jednom od najvećih natječaja koje su raspisale „Autoceste“. Ali pitanje je tko će na kraju dobiti posao gradnje. U igri su velike svjetske korporacije.
Tunel Prenj je tehnički najzahtjevniji i, sa stajališta struke, jedan od najkompleksnijih objekata u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine.
Radi se o tunelu dužine 10,4 kilometra, što je deveti najduži cestovni tunel u Europi, a prvi je u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara.
Izgradnjom ovog tunela od Mostara do Sarajeva uveliko će se skratiti putovanje. Poređenja radi, trenutna dužina puta preko M-17 iznosi 113 kilometara, dok će nakon izgradnje autoceste iznositi 82 kilometra.
Ušteda vremena
Preciznije, vrijeme putovanja će se skratiti s dosadašnjih dva na nešto manje od sat vožnje, što u konačnici dovodi do skraćenja puta od 31 kilometar i uštede vremena za više od sat.
Pristupne ceste
Završena je i natječajna dokumentacija za izgradnju pristupnih cesta za tunel Prenj.
Ona je poslana banci na odobrenje. Radovi podrazumijevaju izgradnju ukupno 14 kilometara pristupnih cesta ispred i iza tunela Prenj (7 na jugu i 7 na sjeveru). Vrijednost radova je 20 milijuna eura.