Gotovo svaki put u proljeće ili početkom ljeta, započinje proces saniranja udarnih rupa, nakon zimskih mjeseci, gdje od posipanja materijala za otapanje snijega i leda i aktivnostima strojeva za čišćenje snijega, dođe do oštećenja prometnica.
Ove se godine, pojavom koronavirusa, s radovima na saniranju udarnih rupa na području općine Vitez započelo nešto kasnije nego prethodnih godina, a ono što je građanima Viteza zapelo za oko jeste način na koji se ovih dana na području općine vrše radovi na saniranju udarnih rupa na lokalnim prometnicama te smo s time u vezi dobili molbe čitatelja provjeriti načine izvođenja radova i objaviti fotografije dosadašnjih „krpanja“ rupa.
Pripremajući se za objavu ovoga članka, istražili smo, na koji način se pravilno saniraju udarne rupe. Ukratko, potrebno je na dijelu prometnice na kojemu je oštećenje nastalo izvršiti opsijecanje asfalta debljine do 8 cm pilom sjekačicom ili kompresorom i pikamerom u pravilnim geometrijskim oblicima. Zatim, nakon temeljite pripreme, ugrađuje se asfaltna masa od krečnjačkog agregata koji se izvalja valjkom, a spojevi se zaliju topljenim bitumenom i kamenim brašnom.
Na društvenim mrežama, ali i u razgovorima s predstavnicima mjesnih zajednica, nailazimo na nezadovoljstva mještana pojedinih viteških naselja u kojima se prethodnih dana izvodi proces saniranja udarnih rupa.
Za više informacija o saniranju udarnih rupa na prometnicama kontaktirali smo nadređenu općinsku Službu za poduzetništvo i lokalni razvoj, a odgovor prenosimo u cijelosti:
„Izvođenje radova na sanaciji udarnih rupa na gradskim i prigradskim ulicama je proces koji se radi svake godine. Nakon snimanja stanja puteva i popisa udarnih rupa pokrene se postupak izbora izvođača radova. Trenutno je u tijeku postupak izbora izvođača radova za saniranje udarnih rupa za 2020. godinu. Postupak je u završnoj fazi, ugovori o izvođenju radova su poslani izvođaču radova CESTE COMPANY d.o.o. Kiseljak na potpis. Nakon što izvođač radova potpiše ugovor pristupit će se izvođenju radova na saniranju udarnih rupa. Vrijednost ugovorenih radova je 28.500,00 bez PDV-a. Pored navedenog Služba za poduzetništvo i lokalni razvoj je nabavila 3 tone hladnog asfalta za interventno saniranje udarnih rupa. Hladni asfalt je smješten u krugu JKP Vitkom i u slučaju da se pojavi udarna rupa istog momenta se može sanirati dostavljanjem narudžbenice JKP Vitkomu. Ovaj način se pokazao kao efikasan i u narednom periodu planiramo nabavljati hladni asfalt za hitno djelovanje. Saniranje udarnih rupa hladnim asfaltom je privremenog karaktera i ovaj postupak se može primjenjivati i u zimskom periodu kada ne rade asfaltne baze. Općinska inspekcija svakodnevno Službi za poduzetništvo dostavlja službene zabilješke i traži hitno interventno saniranje udarnih rupa“ naveo je u informaciji za naš portal, pomoćnik načelnika za poduzetništvo i lokalni razvoj Muhamed Rebihić