OGLAS
Vrijeme objave: 11.07.24 @ 09:54
OGLAS

Ured za reviziju institucija u Federaciji Bosne i Hercegovine objavio je izvještaj o financijskoj reviziji Javnog poduzeća “BH Pošta” za 2023. godinu, u kojem je ukazano na nekoliko propusta.

OGLAS

U izvještaju se navodi da je prijem 195 zaposlenika u radni odnos izvršen bez procedure javnog oglašavanja, primjenjujući izuzeća sukladno Uredbi o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u FBiH.

“Međutim, Društvo je angažiranje osoba na određeno vrijeme vršilo tijekom cijele godine, čime nisu ispunjeni uvjetiiz Uredbe s obzirom na to da se radi o sistematiziranim radnim mjestima za koja je trebalo provesti procedure javnog oglašavanja. Na ovaj način nije ispoštovana transparentnost prilikom zapošljavanja u skladu sa Zakonom o radu”, citira Klix izvještaj revizora

OGLAS

Također, kod provođenja postupaka javnih nabavki roba, usluga i radova u iznosu od najmanje 1.797.260 KM tenderska dokumentacija nije sačinjavana na način da omogući aktivnu i pravičnu konkurenciju, te nije osigurana realizacija prema potpisanim ugovorima, što nije u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama BiH.

OGLAS

“Također, Plan javnih nabavki nije donesen u skladu s stvarnim potrebama Društva, što je za posljedicu imalo realizaciju od samo 45,92 posto”, dodaje se.

OGLAS

Prema ovom izvještaju, sporno je i interno raspoređivanje zaposlenika unutar firme.

Pravilnikom o radu i Prilozima koji čine njegov dio regulirana su pravila raspoređivanja zaposlenika u okviru radnih jedinica. Tijekom 2023. godine generalni direktor dao je suglasnost za 300 internih premještaja zaposlenika.

“Premještaj je izvršen na osnovu prijedloga nadležnih rukovoditelja za raspoređivanje zaposlenika, zahtjeva za trajni preraspored postojećih zaposlenika na drugo radno mjesto s većim koeficijentima plaće i iz osobnih razloga zaposlenika. Društvo ne vrši ocjenjivanje rada zaposlenika, ne postoji procedura ni kriterij odabira kadrova za preraspoređivanje, ne raspisuje se interni natječaj, ne oglašava se na oglasnoj ploči, na osnovu čega bi svi zaposlenici bili upoznati i imali pravo prijave ukoliko ispunjavanju uvjete za premještaj/napredovanje. Zbog navedenog smatramo da ovaj način unapređivanja, odnosno internog premještanja nije dovoljno transparentan i ne možemo se uvjeriti da su na ovakav način odabrani najkvalitetniji kadrovi za određena radna mjesta s obzirom na to da nije osigurana transparentnost samog procesa”, navodi se.

U nastavku izvještaja detaljnije se govori o prijemu 195 uposlenika bez procedure javnog oglašavanja.

“U tijeku 2023. godine na neodređeno vrijeme, putem javnog oglašavanja, primljeno je 197 zaposlenih. Bez provođenja javnog oglašavanja, odnosno primjenom člana 5. stav b) Uredbe o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u FBiH primljeno je 195 zaposlenika (najvećim dijelom poštari, poštari dostavljači – 138, operator – šalterski radnik – 18). Taj član propisuje izuzeće od javnog oglašavanja, odnosno prijem u radni odnos na određeno vrijeme najdalje do šest mjeseci, jednokratno tijekom jedne kalendarske godine za konkretno radno mjesto. Uvidom u procedure zapošljavanja i relevantnu dokumentaciju utvrdili smo nepoštovanje navedenog člana s obzirom na to da se kod pojedinih slučajeva radilo o zapošljavanju osoba na duži period, odnosno nije se vršilo jednokratno kako to nalaže član 5. Uredbe”, navodi se.

Dodaje se da su se nakon isteka zakonskog roka od šest mjeseci zaključivani novi ugovori s istim osobama bez prekida ili s kraćim prekidima između ugovora.

“U tijeku 2023. godine dva zaposlenika angažirana su bez pauze između ugovora, radno mjesto poštar dostavljač. Navedeni način zapošljavanja nastavljen je i u 2024. godini. Zaposlenicima koji su radni odnos zasnovali po osnovu Uredbe u 2023. godini radni odnos je prekinut 30. 12. 2023. godine, u skladu s članom 11. stav 3. Priloga br. 2 (Izmjena u primjeni od siječnja 2023. godine). Isti zaposlenici su angažirani po osnovu Uredbe početkom januara 2024. godine uz kraću pauzu od pet dana (najmanje 44 zaposlenika bez izmjene opisa radnog mjesta). Ovakav način zapošljavanja pravda se hitnošću obavljanja poslova, nepredviđenim povećanjem obima poslova, zamjenom zaposlenika na godišnjim odmorima i bolovanjima. Međutim, ako uzmemo u obzir da je angažiranje osoba na određeno vrijeme vršeno tijekom cijele godine, postavlja se pitanje ispunjenosti uvjeta hitnosti s obzirom na to da se radi o sistematiziranim radnim mjestima za koja je trebalo provesti procedure zapošljavanja putem obaveznog javnog oglašavanja”, navodi se u izvještaju.

Podsjetimo po nalogu Tužiteljstva Kantona Sarajevo, a po okončanju pretresa u gospodarskom društvu Operator – Terminali FBiH, pripadnici Federalne uprave policije (FUP) jučer su uhitili Hermedina Zornića i Slavena Zeljku. Zornić i Zeljko sumnjiče se da su 2022. godine nezakonito zaposlili najmanje 15 osoba u gospodarsko društvo Operator – Terminali FBiH bez raspisivanja javnog oglasa, odnosno mimo procedura.

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM