viteski.ba logo
Zrak u vitezu
OGLAS
Vrijeme objave: 01.10.23 @ 11:52
OGLAS

Svake godine, 1. listopada obilježavamo Međunarodni dan kave, dan posvećen jednom od najomiljenijih napitaka na svijetu. Ovaj dan ne samo da slavi okus i miris kave, već i podsjeća na njezinu bogatu tradiciju i globalnu popularnost. Jedan od ključnih igrača u svijetu kave, NESCAFÉ najveći brend kave kompanije Nestlé koji ove godine obilježava čak 85 godina postojanja, ima svoju posebnu priču koja je duboko povezana i sa Bosnom i Hercegovinom. Naime, NESCAFÉ je prema statistikama nezaobilazna kava u BiH, jer na godišnjoj razini u BiH se godišnje popije 1,5 milijardi šalica kave, odnosno skoro 800 kava po odrasloj osobi na razini godine. To znači da ova kava svakodnevno ulazi u domove BiH. Priča o NESCAFÉ počinje davne 1938. godine kada je Max Morgenthaler, stručnjak za kavu, dobio izazov koji će promijeniti svijet kave. Njegova misija bila je jednostavna – stvoriti ukusnu šalicu kave dodavanjem samo vode. Max i njegov tim su predano radili na ovom zadatku, želeći sačuvati prirodnu aromu kave u instant obliku. I tada se dogodilo čudo! Godine 1938. pronašli su odgovor i stvorili NESCAFÉ kavu, ime koje će postati sinonim za kavu širom svijeta. Nazvana je po prva tri slova Nestlé korporacije, uz dodatak ”café”; i vremenom je NESCAFÉ postalo poznato i omiljeno ime za kavu širom svijeta.

OGLAS

Zanimljivosti radi, godine 1969., NESCAFÉ je postala prva kava koja je sletjela na Mjesec. Pridružila se timu Apolla 11, koji je obuhvaćao legendarne astronaute Neila Armstronga, Buzza Aldrina i Michaela Collinsa, na njihovom historijskom putovanju. Tako je NESCAFÉ postala prva kava u kojoj su tada uživali astronauti unatoč ekstremnim uvjetima svemira. Ako skoknemo s Mjeseca na Bosnu i Hercegovinu, onda dolazimo do još jednog fascinantnog dijela priče. Prema već spomenutim statistikama u ovoj zemlji godišnje se popije nevjerojatnih 1,500,000,000 šalica kave, to znači da prosječna osoba u BiH pije oko 4 kave dnevno, a kada bi posložili sve te šalice jednu na drugu, svaka osoba bi imala kulu kav visoku više od 1.400 metara, što je veće od većine svjetskih nebodera. Unatoč činjenici da se u Bosni i Hercegovini najviše pije tradicionalna kava, kategorija topive kave se nalazi odmah iza tradicionalne i iz dana u dan je biraju veliki ljubitelji kave, pa je tako NESCAFÉ bez konkurencije na vrhu te kategorije, što je čini brojem jedan kavom u Bosni i Hercegovini, jer od deset kupljenih 3u1 kava, među sedam odabranih je brend NESCAFÉ. To pokazuje koliko su ljudi prihvatili i zavoljeli ovu instant kavu u svakodnevnom životu. Ovaj brend nudi pet potkategorija koje zadovoljavaju raznolike ukuse, a to su: 3u1, kapučino, kapsule, čista topiva kava i ”ready to drink” varijante.

Osim navedenih činjenica o ovom omiljenom napitku, svojim aktivnostima NESCAFÉ će pridonijeti i ambicioznim planovima kompanije Nestlé i prepolovljenu emisija stakleničkih plinova do 2030. te postizanju nulte neto emisije stakleničkih plinova do 2050. Naime, brend namjerava pomoći poljoprivrednicima da zasade više od 20 miliona stabala na ili u blizini svojih farmi kave. Cilj brenda NESCAFÉ je da do 2025. 100 % kave dolazi iz certificiranih održivih izvora, te da do 2030. nabavka 50 % ključnih sastojaka dolazi regenerativnim poljoprivrednim metodama. Zato na Međunarodni dan kave, dok uživate u šalici svog omiljenog napitka, možete zahvaliti Maxu Morgenthaleru i njegovom timu na NESCAFÉ-u, koji su transformirali način na koji svijet konzumira kavu i biti ponosni na činjenicu da odabrani brend je ključni dio plana kompanije Nestlé i njenog puta do nulte stope. A ako ste u Bosni i Hercegovini, vjerojatno već znate zašto je NESCAFÉ, prvi izbor mnogih ljubitelja kave. S toliko ljubavi prema kavi, ne čudi što je ova zemlja jedna od najvećih potrošača kave na svijetu.

OGLAS
OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM