viteski.ba logo
Zrak u vitezu
Vrijeme objave: 02.01.24 @ 16:14

Hrana koju jedemo prije spavanja može imati iznenađujući utjecaj na kvalitetu našeg odmora. Međuobroci prije spavanja, koji nam ometaju razinu šećera u krvi ili kvare probavu, uobičajeni su krivci za besane noći. Čak se i neke namirnice koje su prilično zdrave mogu smatrati najlošijom hranom za spavanje. Dijetetičarka Sarah Garone napravila je popis pića i namirnica koje trebamo izbjegavati prije spavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Prženi krumpirići

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Budući da je pržena hrana bogata masnoćom, obično šteti probavnom traktu. Izbori poput prženih krumpirića neposredno prije spavanja mogu uzrokovati probavne smetnje i nelagodu dok pokušavamo zaspati.

2. Crvena paprika (ljuta)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je kapsaicin u ljutim papričicama poznat po blagodatima poput smanjenja upale, pa čak i ublažavanja boli, nije baš dobar za uspavljivanje.

3. Cheeseburger

Ovo jelo s visokim udjelom masnoće može ometati spavanje. Kao i ostalu hranu s visokim udjelom masti, teško ga je probaviti, što potencijalno može uzrokovati smetnje dok se pokušavamo opustiti.

4. Citrusi

Naranče, limuni i limete doprinose zdravlju, od visokog sadržaja vitamina C do velike količine vlakana. S druge strane, prije spavanja možda nisu idealan međuobrok. Kiselost citrusnog voća također potiče refluks kiseline.

5. Slatkiši

Nagli porast šećera u krvi posljednja je stvar koja nam treba kada želimo spavati. Upravo će se to dogoditi ako jedemo slatkiše prije spavanja.

6. Energetski napici

S prirodnim i sintetskim stimulativnim sastojcima, ometaju spavanje i ne možemo se opustiti. Ako želimo popiti neki energetski napitak, preporučljivo je da to učinimo najmanje osam sati prije spavanja.

7. Kava

Poznata je po tome što remeti san zbog sadržaja kofeina. Ispijanje kave, čak i šest sati prije spavanja, može imati negativne učinke na noćni odmor, objasnila je Garone za Eat This Not That.

8. Čaj s kofeinom

I zeleni i crni čaj puni su antioksidansa koji su izvrsni za smanjenje upale. Ipak, preporučljivo ih je konzumirati samo za doručak, a ne prije spavanja. Ovi čajevi mogu sadržavati značajne količine kofeina koji nas mogu držati budnima. Ako žudimo za umirujućom šalicom čaja navečer, možemo izabrati neku varijantu čaja bez kofeina.

9. Alkohol

Konzumacija alkohola povezana je s lošijim, a ne boljim snom. Odabir mocktaila ili bezalkoholnog vina bolji je izbor jer bezalkoholna pića ne ometaju spavanje.

Pravilnim izborom hrane prije spavanja možemo poboljšati kvalitetu našeg sna. Izbjegavajući teže probavljive i stimulativne namirnice, poput prženih grickalica, ljutih papričica i slatkiša te preferirajući lagane opcije, podržavamo miran noćni odmor. 

Oglasi
LM