viteski.ba logo
Zrak u vitezu
Vrijeme objave: 03.01.24 @ 09:00

Dok smo dočekivali Novu godinu, mnogi od nas su razmišljali o novim počecima i novogodišnjim odlukama. Mnogi pušači su se zakleli da će prestati sa svojom lošom navikom, samo da bi joj se vratili unutar nekoliko tjedana. Korištenje nikotina može uzrokovati nuspojave koje mogu otežati postizanje cilja. Imajući to na umu, stručnjak je objasnio kako vam prehrana može pomoći da se riješite cigareta, dok vrsta tjelovježbe koju radite također može igrati ulogu u vašem uspjehu, piše Mirror

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjak s gosmokefree.co.uk kaže da postoji pet ključnih namirnica koje treba izbjegavati kada želite prestati pušiti jer određeni sastojci poput šećera mogu postati zamjena za ovisnost, dok neki mogu pogoršati simptome. Treba izbjegavati začinjenu hranu, slatke grickalice, prženu hranu i pretjeranu količinu soli. Kaže: ‘Ključno je biti svjestan svoje prehrane, jer začinjena i slatka hrana može potaknuti nikotin. Nadalje, ako se pri prestanku pušenja odlučite za pretjerano slatku hranu, riskirate stvaranje ovisnosti o šećeru kao zamjeni za nikotin’. ‘Trebalo bi također izbjegavati prženu hranu, jer može pridonijeti višku masnoće i povećati pritisak na dijafragmu. Za svakoga tko je u procesu prestanka pušenja, ovaj povećani pritisak može pogoršati poteškoće s disanjem i učiniti putovanje izazovnijim’, dodaje. Upozoravajući na višak soli, stručnjak upozorava: ‘Pretjerana konzumacija soli može rezultirati zadržavanjem vode u tijelu, stvarajući dodatnu težinu oko dijafragme. To također uzrokuje dodatni pritisak koji može ograničiti disanje i otežati postizanje ciljeva’.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još jedan snažan okidač kod prestanka pušenja je kava, kako objašnjava stručnjak: ‘Kava djeluje kao okidač za pušenje jer kofein u kavi pojačava stimulirajuće učinke cigareta, stvarajući sinergijski zujanje. Spajanje kave i cigareta često postaje navika i jačanje rutine, jačanje povezanosti između to dvoje, što ga čini izazovnim za one koji pokušavaju prestati pušiti’. Uobičajene nuspojave prestanka pušenja mogu uključivati ​​promjene raspoloženja, oštar kašalj, poteškoće sa spavanjem i želju za nezdravom hranom. Razumijevanje i priprema za ove nuspojave može pridonijeti uspješnijem i održivijem putu prema zdravijem načinu života bez duhanskog dima. Stručnjak je nastavio: ‘Za one kojima je teško upravljati nuspojavama, radite vježbe disanja i meditirajte, izgradite svoju rutinu vježbanja kako biste imali zdrav odušak za svoje frustracije i obratite se savjetovalištu ako trebate razgovarati’.

‘Jedna od najčešćih nuspojava kod prestanka pušenja je pojava prsnog kašlja. Najbolji način za rješavanje prsnog kašlja je da ostanete hidrirani, tuširate se vrućom vodom kako biste oslobodili sluz u dišnim putovima i koristite med za smanjenje iritacije u grlu. A, za one koji imaju problema sa spavanjem, izbacite kofein, stvorite opuštajuću atmosferu prije spavanja kupkom ili umirujućom knjigom i pridržavajte se strogog vremena za spavanje. Pokušajte biti posebno oprezni s kasnonoćnom žudnjom za duhanom’, dodaje. Postoje i neke vježbe koje mogu pomoći u borbi protiv respiratornih problema i potaknuti zacjeljivanje pluća. Preporučuju vježbe koje uključuju utege ili trake otpora kako biste mogli izgraditi jače mišiće koji su učinkovitiji u korištenju kisika. ‘To znači da se povećava protok krvi u cijelom tijelu jer pluća ne moraju toliko raditi. Pilates je također odličan ako želite povećati kapacitet pluća, jer pomaže u toniranju pluća, što može pomoći u smanjenju kratkoće daha’, savjetuje, ‘Aerobne vježbe poput brzog hodanja ili plivanja mogu biti dobre za one koji imaju problema s disanjem’. ‘One mogu pomoći u povećanju cirkulacije krvi i otkucaja srca. I dok se joga možda ne čini očitim izborom pri prestanku pušenja, pomaže vam da vježbate duboko disanje i svjesnost, što može pomoći kod lošeg raspoloženja’, zaključuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Oglasi
LM