viteski.ba logo
Zrak u vitezu
Vrijeme objave: 04.02.24 @ 18:11

Vrijeme kada treba prodati auto ovisi o nekoliko čimbenika kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu. Međutim, izbor pravog doba godine također vam može pomoći da brže prodate automobil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompanija za obradu podataka o automobilima carVertical podijelila je nekoliko savjeta o tome kako izabrati najbolje vrijeme za prodaju vozila i postići bolju cijenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozači ne trebaju žuriti sa stavljanjem svojih vozila na oglasnike tijekom zimskih mjeseci. Čini se da je bolje pričekati i prodati automobil u ožujku (kada ljudi zatraže 8,2 posto godišnjih izvješća o povijesti automobila generiranih putem carVerticala), travnju (8,4 posto) ili svibnju (8,5 posto), što sugerira da je potražnja u proljeće veća nego u hladnijim mjesecima, prenosi Jutarnji list.

Mnogi koji planiraju kupiti vozilo obično odgađaju odluku o kupnji do toplijih mjeseci kako bi izbjegli vožnju u teškim uvjetima. Dakako, ako nije “sila” što prije zamijeniti postojeći rabljeni, ili hitno nabaviti automobil za potrebe posla i slično. “Generalno, lakše je voziti u proljeće jer su dani duži i manje je opasnosti poput mokrih ili cesta prekrivenih snijegom. Vozači početnici obično preferiraju voziti u sigurnijim uvjetima, što utječe na potražnju”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kasno ljeto i rana jesen također su dobro vrijeme za prodaju vozila. Prema podatcima tvrtke, većina izvješća o povijesti na carVerticalu bude zatražena u kolovozu (9,1 posto) i rujnu (8,9 posto). Ovo ne bi trebalo biti iznenađenje jer neki vozači žele kupiti automobil prije zime.

Odabir pravog trenutka može vam pomoći brže prodati vozilo i dobiti više novca. Kada je potražnja manja, prodavatelji su često prisiljeni pregovarati i spustiti traženu cijenu. Prodaja kabrioleta usred zime može biti izazovna – ovi automobili obično privlače kupce u proljeće i ljeto. Vozila SUV i vozila s pogonom na sva četiri kotača zimi su u stalnoj potražnji jer kupci često traže sigurnija vozila s dobrim prianjanjem. “Možda je pravo vrijeme za kupnju vozila, ali ne i za njegovu prodaju. Sezonska potražnja često može ići u korist kupca jer neka vozila mogu zahtijevati i dodatne troškove održavanja i skladištenja tijekom zimskim mjeseci”, objašnjava Buzelis.

Najgori su mjeseci za prodaju automobila prosinac i siječanj. Budući da mnogi štede za nadolazeće blagdanske troškove, izbjegavaju velike kupnje. Nakon sezone blagdana, većini ljudi treba vremena da se oporavi i da krenu ponovno štedjeti, što rezultira manjim brojem prodaja na tržištu rabljenih automobila. Ekonomska situacija također ima velik utjecaj na povjerenje potrošača. Ljudi odgađaju velike kupnje poput nekretnina i vozila u vrijeme recesije, inflacije ili bilo koje druge ekonomske neizvjesnosti. Prema carVerticalu, u prosincu se obavi samo 7,6 posto godišnjih provjera automobila.

Međutim, kako ističe Buzelis, rabljeni automobil u dobrom stanju i s čistom povijesti mogao bi se brzo prodati jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikad prije. Bržoj prodaji automobila također može pomoći i davanje izvješća o povijesti potencijalnim kupcima, što stvara osjećaj povjerenja i transparentnosti.

Oglasi
LM