viteski.ba logo
Zrak u vitezu
OGLAS
Foto: arhiv
Vrijeme objave: 09.05.24 @ 09:05
OGLAS

Do sada se nekoliko općina i gradova odazvalo apelu Agencije za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA BiH) i izvršilo potrebnu registraciju za razmjenu elektronskih podataka.

Cilj je olakšati građanima i spriječiti svakodnevne gužve ispred šaltera za izdavanje CIPS potvrde, odnosno uvjerenja o prebivalištu. Iz IDDEEA-e ističu za Klix.ba da su od početka rujna 2023. godine zauzeli preaktivan pristup u smislu omogućavanja elektronskog pristupa podacima iz evidencija svim organima i institucijama koje imaju zakonski valjanu osnovu.

OGLAS

“U proteklom periodu niz pravosudnih i izvršnih organa i institucija na svim nivoima vlasti u BiH podnijelo je zahtjeve za elektronsku razmjenu podataka iz evidencija koje vodi IDDEEA. Pohvalni primjeri ove prakse koja dovodi do ušteda vremena i efikasnije usluge za građane su svakako pravosudni organi koji se nalaze u projektu omogućavanja registracije poslovnih subjekata ‘bez papira’, zatim grad Tuzla, Sarajevo, općina Travnik, Bihać, Centar Sarajevo i dr. kao i niz entitetskih i kantonalnih ministarstava, agencija i zavoda”, kažu nam iz IDDEA-e.

OGLAS

Svi navedeni korisnici su elektronskom razmjenom podataka otklonili određene administrativne i birokratske prepreke, učinili javnu upravu efikasnijom, bržom i jeftinijom, a građani na brži i jednostavniji način, bez čekanja u redovima i bespotrebnog odlaska na šaltere za jedan papir, ostvaruju usluge kod navedenih organa. Pitali smo šta je potrebno da nadležni organ uradi kako bi ostvario pravo razmjene elektronskih podataka.

OGLAS

Bitno je naglasiti da se prijenos podataka vrši na zahtjev organa prema utvrđenim pravilima. Navedena pravila propisuju da moraju biti ispunjene određene pretpostavke a to su: pravni osnov za korištenje i upotrebu, svrha, vrijeme korištenja i cilj.

Iz IDDEAA-e kažu da svaki zahtjev mora sadržavati ime i prezime, funkciju i JMB osobe u organu koji podnosi zahtjev i koji, odobrenjem zahtjeva, preuzima odgovornost za preuzete podatke.

“U zahtjevima moraju se navesti i zakonske obaveze organa koji podnosi zahtjev kao i svrha zahtjeva. Dakle, da bi se nekom organu ili pravnoj osobi odobrio zahtjev za elektronsku razmjenu podataka, postupci razmjene podataka zakonito proveli i uspostavili, neophodno je ispuniti gore pobrojane pravne I tehničke uvjete koji dozvoljavaju zakonitu razmjenu i obradu podataka”, ističu.

Nakon što se ispuni sva neophodna forma i na temelju dostavljenih dokaza utvrdi da je zahtjev organa koji traži pristup opravdan i potreba pristupa zakonita, prema definiranim operativnim i tehničkim pravilima donose se akti kojima se odobrava pristup, zaključuje se sporazum o pristupu, uspostavljaju se servisi za elektronsku razmjenu podataka.

“Pod pretpostavkom da su ispunjeni svi formalno pravni uvjeti koji omogućavaju zakonit prijenos i obradu ove vrste podataka, da postoje razvijena i tehnička rješenja koja će služiti za prijenos i obradu podataka, cjelokupan proces obrade zahtjeva, donošenja odluke o dozvoli pristupa podacima i tehnička implementacija servisa traju oko 15 dana”, objašnjavaju iz IDDEEA-e.

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM