Gradska inspekcija zatovrila je gradilište u mostarskom naselju Raštani na kojem radove izvodi Grad Mostar kao investitor.
U prosincu je najavljeno kako će Grad Mostar dobiti nogostup, a tada je izabran izvođač radova putem otvorenog postupka. Ugovor je zaključen 5. prosinca. Radovi na izgradnji nogostupa trebali su se vršiti uz glavnu prometnicu u naselju Raštani, na dionici od željezničkog mosta do raskrižja sa cestom za naselje Orlac, prema projektu GEO DATA doo Mostar.
Od pet primljenih ponuda četiri su bile prihvatljive, a ugovorena vrijednost radova je 247.521,15KM. Odabrani ponuđač, prema kriteriju najniže cijene u postupku javne nabave radova bio je ponuđač KTM BRINA d.o.o. Posušje.
Bez građevinske dozvole
Tada je objavljeno da Odjel za urbanizam Grada radi na ishodovanju potrebnih dozvola za početak radova, no radovi su krenuli s urbanističkom, a bez građevinske dozvole. Nadležna inspekcija Grada Mostara zaprimila je zahtjev za inspekcijski nadzor 26. travnja 2024. godine, te su također primili usmeni poziv od strane podnositelja 30. travnja iste godine. Nakon toga, obavili su inspekcijski nadzor na gradilištu u naselju Raštani. Tijekom nadzora, kako su naveli za Hercegovina.info, utvrdili su da se izgradnja zapadnog nogostupa, dužine oko 1,1 km i širine 1,6 metara uz lokalnu prometnicu, provodi bez odgovarajuće urbanističko-tehničke dokumentacije.
Zatvoreno gradilište
Kao rezultat toga, gradilište je zatvoreno, a inspekcija je sačinila informaciju o tome na zahtjev. Investitor nije imao potrebno odobrenje za gradnju, pa je inspektor za puteve Grada Mostara naložio obustavu radova sve dok se ne pribave potrebni građevinski dokumenti, u skladu s odredbama Zakona o javnim putevima HNK.
Goran Čampara jedan od vlasnika objekata uz gradilište zbog radova ne bi mogao pristupiti svom poslovnom objektu. On je kako tvrdi krajem prošle godine dobio urbanističku suglasnost za izvođenje radova. Čampara kaže da se nogostup gradi ispred njegovog poslovnog objekta, koji je već izgrađen na zemljištu s odgovarajućom dokumentacijom i dobivenom uporabnom dozvolom.
Također, ističe da je prilaz do njegovog objekta već više od 20 godina s lokalnog puta Mostar-Raštani te da je jedini objekt koji, prema idejnom projektu, nema prilaz s navedenog puta. ”Grad izvodi radove bez odobrenja za građenje samo sa urbanističkom suglasnosti. Moj objekt ima svu dokumentaciju urbanističku, građevinsku i uporabnu dozvolu i najnoviju potvrdu od 28.12. 2023 godine sa urbanističkim uvjetima u kojima je naznačen prilaz do mog poslovnog objekta.
Urbanističkom suglasnosti za nogostup mi se blokira prilaz dok su se za okolne bespravne objekte formirali prilazi s puta Mostar – Raštani. Od 15. 2. bezuspješno tražim da se ispravi gruba greška”, kazao je za Bljesak.info ranije Čampara prilažući potvrdu koju je dobio u prosincu od Odjela za urbanizam i gradnju Grada Mostara kojom je dopušteno da se može izvršiti parcelacija zemljišta u skladu s Prostornim planom Općine Mostara. Građevinska parcela je izgrađena – poslovni objekt oblika i površine određenim regulacijskim linijama ima trajan pristup na javnu prometnicu u ukupnoj površini od 600 metara četvornih predstavlja jednu građevnu parcelu i služi za redovnu uporabu istog, stoji u potvrdi.