Ryanair u narednom desetljeću planira značajan rast u Središnjoj i Istočnoj Europi (CEE) gdje niskotarifni avioprijevoznici “drže” preko 50% ukupnog kapaciteta sjedišta na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji.
„Želimo veoma da se fokusiramo na ovu regiju. Vidimo da će ovo biti veliki dio naše nadolazeće ekspanzije. Prilično je teško u ovom trenutku govoriti o točnim brojkama, ali nadamo se da će cijela regija rasti barem za 50 posto“, rekla je menadžerica Ryanaira za središnju i istočnu Europu Alicja Wojcik-Golebiowska.
Ryanair posluje na pet od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji, a jedini izuzeci su Slovenija i Kosovo.
Wizz Air je najveći niskotarifni avioprijevoznik u Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji, a s druge strane Ryanair ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori, piše Ex-Yu Aviation News.
U Makedoniji Wizz Air ima 61,6% udjela kada je u pitanju ukupan broj putnika i 89,1% udjela kada su u pitanju niskotarifni avioprijevoznici.
U Bosni ima tržišni udio od 42,7% i 65,9% među niskotarifnim avioprijevoznicima, dok u Srbiji ima ukupni udio putnika od 19,7%, ali 71,1% tržišta kada se računaju samo niskotarivni avioprijevoznici. U regiji središnje i istočne Europe, niskotarifni avioprijevoznici imaju ukupni udio u kapacitetu manji od 50% samo u Srbiji, Sloveniji i Crnoj Gori.
S druge strane, Ryanair je u posljednjih nekoliko godina značajno povećao svoje prisustvo u Hrvatskoj otvaranjem svoje baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru. Međutim, suočava se sa većim preprekama na drugim tržištima.
Aviokompanija je nedavno objavila da će ukinuti tri linije iz Podgorice zbog povećanja aerodromskih taksi. Nadalje, u lipnju je prekinula poslovanje iz Tuzle zbog taksi, a uprkos razgovorima sa sarajevskim aerodromom o potencijalnom uvođenju letova iz glavnog grada Bosne i Hercegovine, do sada nije došlo do njihove realizacije.
Prije skoro deset godina, Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje kao direktan izazov Wizzu, međutim, ovi planovi su odbačeni iz neutvrđenih razloga. Aviokompanija je stagnirala i u Srbiji sa svojim poslovanjem izvan Niša, dok ne prometuje do Prištine, gde je Wizz Air postao najveći avioprijevoznik po broju putnika prošle godine.
Također, uprkos pregovorima Ryanaira i slovenačke vlade, posljednjim održanim krajem siječnja ove godine, nije se našlo rješenje za ulazak na ovo tržište, jedino u Europskoj uniji koje još uvijek ne opslužuje.
No Ryanair sada kaže da će “sustići” zaostatak u regiji.
,,Vidimo da je središnja i istočna Europa malo zaostajala u posljednjih nekoliko godina. Dakle, želimo da ova regija sustigne naša najrazvijenija tržišta kao što su Španjolska, Italija ili Poljska. Planiramo to učiniti uvođenjem više ruta i boljim cijenama karata kao i većim izborom putovanja za naše putnike“, kazala je Wojcik-Golebiowska, piše Ex-Yu Aviation News.