Prijevoznici u našoj zemlji iz mjeseca u mjesec su u sve težem položaju zbog svakodnevnog poskupljenja goriva. Kako pojašnjavaju ekonomski stručnjaci, brojne tvrtke neće moći izdržati udar poskupljenja, a posebno one koji su do sad radile s malom maržom. S druge strane, prijevoznici kažu da su na koljenima i da ih nova kretanja na tržištu dovode u poziciju da rade za ništa.
Zijad Sinanović iz Udruženja međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta BiH za Raport kaže kako prijevoznici na sve načine pokušavaju pronaći različite načine kako bi opstali. Svi pratimo događanja sa gorivom i vrlo smo zabrinuti. Cijene vrtoglavu rastu i ne nazire se kraj tome. Pojedini prijevoznici su uspjeli da sa svojim partnerima dogovore neke klauzule u ugovorima. Dakle, to omogućava povećanje cijena u obavljanju prijevoza i to sve u ovisnosti od rasta cijene goriva. Međutim, pojedini to nisu mogli dogovoriti, jer su naišli na otpor kod svojih partnera”, kazao je Sinanović. Osvrnuo se i na odluku Vlade Hrvatske da blokira poskupljenja goriva na svim benzinskim crpkama, osim onih na autoputevima, što bi trebalo olakšati građanima val enormnih poskupljenja. Kako kaže, ova odluka će napraviti značajnu razliku između prijevoznika na međunarodnom i domaćem tržištu. “Imali smo veliki broj inicijativa prema vlastima. Tražili smo da se ukinu akcize na naftu, ali to nije urodilo plodom. Nema nikakvog značajnog pomjerenja, ali se nadamo da će ga biti. Hitno se moraju donijeti odluke kako bi se zaštitilo cjelokupno tržište u BiH, u suprotnom doći će do porasta svih cijena”, pojašnjava Sinanović. Dodao je kako su prijevoznici ‘preživjeli’ pandemiju koronavirusa i tada su bili na usluzi svima, i državi i građanima, prevozeći medicinska sredstva, hranu i sve ostale potrepštine. “Pozicija prijevoznika tijekom pandemije je bila nezahvalna, ali je i sada, možda i nezahvalnija. Tijekom pandemije mi smo izlazili iz svojih toplih domova i izlagali se riziku kako bi dostavili potrebne medikamente i robu, a sada imamo potpuno drugačiju situaciju. Svi su automatski zaboravili na prijevoznike. Zaboravili smo kolike su napore ulagali prijevoznici i njihovi vozači, za koje trenutno nitko ne brine. Ne smijemo zaboraviti koliko su prijevoznici bitna karika u lancima snabdijevanja, koji su opet vrlo bitni za svakog građanina. Prijevoznicima je sada gore nego tokom pandemije”, kazao je Sinanović. Naglašava da je mnogo malih prijevoznika prestalo s radom u proteklih šest mjeseci ili su u ozbiljnim financijskim problemima, piše Raport.ba. S jedne strane, mali prijevoznici mogu se lakše organizirati nego veliki. Ali s druge strane, oni imaju manje rezervi da podnosu određene udare i imaju nestabilnije partnere, teško dolaze do novih poslova jer su mali. I o nije tako samo sada, uvijek je bila borba na tržištu, netko je napredovao i jačao, a netko propadao”, zaključio je Sinanović.