Od donošenja odluka Vlade FBiH 2021. kojim se određuje marža za listu od 17 grupa osnovnih životnih namirnica, kao i za naftne derivate, cijene određenih životnih namirnica na domaćem tržištu i dalje su u porastu.
Samo za tri mjeseca ove godine, federalni tržišni inspektorat je poslodavcima zbog nepravilnosti kod formiranja cijena, izrekao novčane kazne u iznosu većem od 200 tisuća maraka.
Velike nepravilnosti
Stručnjaci upozoravaju kako su nepravilnosti i znatno veće, ali zbog malog broja prijava građana, ostaju nekažnjeni, javlja BHRT.
Od 698 inspekcijskih nadzora, koje je izvršio federalni tržišni inspektorat u skoro 50 posto slučajeva uočene su nepravilnosti u formiranju cijena osnovnih životnih namirnica. Na taj račun izdati su prekšajni nalozi u iznosu od 219.450,00 KM.
Iako se izdaju prekršajni nalozi, glavni federalni tržišni inspektor smatra kako su neophodne izmjene zakona o kontroli cijena, kako bi se ovoj praksi stalo u kraj.
,,Za pravne osobe izdaje se prekršajni nalog od 1250 ako ga plati odmah to je 625 maraka, za fizičke osobe 500, ako ga plati odmah to je 250 , što izuzetno stimulativno djeluje na prekršitelje, odnosno za ponavljanje prekršaja, poručuje Elmir Ramić, glavni federalni tržišni inspektor.
Upoznati se s pravima potrošača
A cijene osnovnih životnih namirnica rastu, od mlijeka, jaja, higijenskih potrepština, do dječijih pelena. Svjesni su toga i građani, ali kažu kako ipak ne prijavljuju takve slučajeve. Na to upozoravaju i u udrugama potrošača.
Smatraju kako se potrošači moraju bolje upoznati sa pravima koja imaju.
,,Potrošač je zaštićen onoliko koliko želi da bude informiran. Ukoliko želi da zaštiti svoja prava, potrebno je odmah na licu mjesta da se obrati trgovcu. U slučaju ako su mu zaračunate cijene i to je primjetio nakon kupovine i dolaska kući, treba da pozove inspekcijske organe i bit će mu vraćen novac, kaže Murisa Marić iz udruge potrošača.
Zbog toga i tržišni inspektorati, ali i udruge koja se bave zaštitom potrošača, apeliraju da se svaki vid zlouporabe prijavi, anonimnim pozivima, kako bi se ograničio rast cijena, a samim tim i zaštitili potrošači.