U prva tri tjedna akcije “Zaključavamo cijene” koju su dogovorili Federalno ministarstvo trgovine i Udruženje poslodavaca FBiH ušteda na korpi od 40 proizvoda iznosi oko 35 KM.
Akcija je počela 15. prosinca 2023. godine i trajat će do 15. ožujka ove godine, a sudjelovanje trgovina je na dobrovoljnoj osnovi.
Iz Federalnog ministarstva trgovine ističu da je za prva tri tjedna Protokol o načinu provedbe akcije “Zaključavamo cijene” potpisalo 31 trgovačko društvo koje pokriva oko 1.450 maloprodajnih objekata gdje se akcija provodi.
Trgovine su izabrale mogućnost zaključavanja cijena za određenih 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda. Manjim trgovačkim subjektima omogućeno je da sudjeluju u akciji sa minimalno 20 sniženih artikala.
Prema analizi Fedralnog ministarstva trgovine prethodnih i ‘”zaključanih’” cijena ušteda u trgovačkim lancima je od 4 posto do 29,8 posto.
U trgovačkim društvima koji imaju veći broj proizvoda prijavljenih u ovoj akciji ušteda je u prosjeku 34,7 KM, a u trgovačkim društvima koja su prijavila manji broj proizvoda ušteda je prosječno 16,3 KM.
Između ostalog, “zaključana” je cijena dječjih pelena broj 3 (66 komada) i iznosi 21,85 KM.
Ranija redovna maloprodajna cijena ovog proizvoda bila je od 21,95 KM do 32 KM. Razlika ranije maloprodajne cijene i “zaključane cijene” je 10,15 KM, a procentualno 31,72 posto.
“Zaključana” cijena polubijelog kruha iznosi 1,65 KM. Ranija redovna maloprodajna cijena ovog proizvoda bila je 1,65 KM i 1,95 KM.
Razlika ranije maloprodajne cijene i “zaključane cijene” ide do 0,3KM, a procentualno i do 15,40 posto.
Također, zaključana cijena školjke jaja (30 komada) M klase iznosi 9 KM, dok je ranija redovna maloprodajna cijena ovog proizvoda iznosila od 9 KM do 10,5 KM.
Razlika ranije maloprodajne cijene i “zaključane cijene” je oko 1,5KM, a procentualno 14,30 posto.