U Bihaću će se graditi prva poletno-sletna staza s pratećim sadržajem, a prva faza koštala bi oko 130 milijuna maraka.
Zračna luka u Bihaću jedna je od najvećih investicija u Unsko-sanskoj županiji posljednjih godina, a ako sve bude išlo prema planu, očekuje se da bi prvi zrakoplovi mogli slijetati za tri godine. Od 2012. godine do kraja 2023. Vlada FBiH je izdvojila ukupno 32 milijuna KM za njezinu izgradnju, a inicijativa je došla kao odgovor na akutnu prometnu izoliranost Bihaća u odnosu na Sarajevo.
Bez stranog ulagača bit će teško privesti projekt kraju, no direktor JP Aerodrom Bihać Anel Hadžić za BHRT kaže da očekuje kako ćemo prve letove iz bihaćke zračne luke imati 2027. godine. Aerodrom Bihać osnovan je 1. prosinca 2015. godine, a kao zemljište izabrano je Golubićko polje jer je projektnom studijom ustanovljeno da je povoljno za izgradnju regionalne poslovno-turističke zračne luke.
Klix je provjerio u kojoj je fazi izgradnja zračne luke u koju su dosad uložena 32 milijuna maraka, a koja bi Bihaću trebala donijeti veću povezanost s ostatkom BiH, svijetom, a posebno brojnom dijasporom. Očekuje se da zračna luka bude generator gospodarskog rasta Bihaća i USŽ-a, međutim, mnogi su skeptični hoće li njezino poslovanje uopće biti isplativo.
– Trenutačno se radi na kompletiranju papirologije i kupnji zemljišta na kojem će biti zračna luka kako bi se moglo krenuti u potrebne faze izgradnje, kao što je uređenje pristupnih cesta. Što se tiče zemljišta za izgrađenost objekta, tu je završeno oko 92 posto, ostaje još osam posto parcela za zaokružiti katastarsku česticu, gdje će se vršiti i gradnja objekata poput poletno- sletne staze, stajanke, putničkog terminala, kontrolnog tornja, tehničkog bloka – rekao je direktor Hadžić. Zračna luka je dobila i potrebne dozvole i suglasnosti nadležnih institucija kojima je ostvarila tehničke pretpostavke za započinjanje ozbiljne infrastrukturne izgradnje, što se očekuje već u prvoj polovini 2024. godine. Gradit će se prvo poletno-sletna staza s pratećim sadržajem, a prva faza bi bila završena u drugoj polovini 2026. Koštala bi oko 130 milijuna KM. (ri)